Sivut

maanantai 1. tammikuuta 2018

KONI

RUNORATSUN LEPOPÄIVÄ
Laitumella tämän viikon
runoratsu kirmaa
leivälläkin houkuttelin
Pegasosta virmaa,
mutta ilmaa potki vaan
ja paukkui takapuoli,
kuinkas runon rustailen
nyt siitä mulla huoli.
-
Vajasta pappatunturin
mä sitten alle väänsin,
kai runoratsusta se käynee
kaasuhanaa käänsin,
mutta voihan surkeutta
kun bensa oli loppu,
mistä ratsun alle saan
palaa jo mulla proppu.
-
Vanhan munamankelin
hoksasin pusikossa,
mä esiin tuota vetelin
sieltä pensaikosta jossa,
kyykäärmeet suuret sähisee
ja rotat rumat laukkaa,
taasko hieno suunnitelma
pettupalan haukkaa.
-
Pyrkijää sitten tutkailin
tilanne toivoton,
kummit täysin tyhjennetty
mankelissa on
Pyörän puskaan tyrkkään
joukkoon rottain, kylmän kyyn
mitenkä nyt runojutut
tänään järjestyy.
-
Kannolle mä istahdin
taskuain kaivelin
aivan meinasin jo saada
kunnon raivelin.
ei taskussani kyniä,
paperinpalasta,
ei muistiinpanonovälinettä
mitään salasta.
-
Siksipä tämä runo ei
nyt ilmaa siipiin saa
kai siksi tämä touhu
tähän pitää lopettaa
mut palataan jos ratsuni
viel joskus kiinni saan,
vaikka pelkään sinne häipyi
koni maisemaan.

Ei kommentteja: